Hierden - Balkbrug!!

9 juli 2018 - Hierden, Nederland

Hierden - Balkbrug!!

Vanmorgen zoals afgesproken klokslag om negen uur vertrokken.

Eenmaal op weg kwamen we landwinkel molen de duif tegen waar we heerlijk koffie hebben gedronken met uiteraard een stuk appeltaart voor de mannen en waar we weer een "toevallige ontmoeting" hadden. Erg leuk gesprek gehad met een echtpaar die net de Zuiderzeeroute hadden gefietst. Hier een heerlijk vers notenbrood gekocht.

Daarna onze weg vervolgd door het Geldersch Landschap. Onderweg uiteraard regelmatig gestopt om de benen te strekken en om wat te drinken.

Tussen de middag, nou ja middag het was inmiddels half twee hebben we heerlijk geluncht bij Café restaurant Banka in Hattem.

Na de lunch met het pontje ’t Kleine Veer overgevaren en verder gefietst richting Zwolle - Dalfsen. Helaas begon het te regenen toen we op het veer stonden. Gauw jassen aan….gelukkig was het maar een buitje. Wel was het toen behoorlijk afgekoeld.

Onderweg kwamen we in de Vechterweerd ook nog de beroemde Galloway-runderen tegen en ook nog een vistrap in de Vecht.

Nadat we weer een aardig eindje hadden gefietst kwamen we twee oranje/gele “ bogen" tegen. Dit bleek een Slingertuig te zijn. Dit is een oorlogstuig rond het jaar 1225 waar stenen mee in de lucht werden geslingerd.

Bijna aangekomen in Balkbrug kwamen we nog een aantal ooievaars tegen.

Na te hebben we ingecheckt heerlijk wat gedronken en gegeten.
Nu heerlijk relaxen, lees schrijven en foto’s selecteren voor deze blog.

Liefs van ons…..

1. Coenraad:
    9 juli 2018
    Balen van het buitje maar gelukkig is 't daar bij gebleven 🙂 Hoe is het met de billetjes? Vinden die het nog leuk?
  2. Karin:
    9 juli 2018
    Ha Coen....geen van ons vieren heeft nog last van de billen!!! Goed getraind dus 😎😃
  3. Myrna:
    Morgen de grens over?!?!

En dan ook een foto van twee wildplassende vrouwen :-P
  4. Karin:
    9 juli 2018
    Wat denk je zelf Myrna...dat gaat niet gebeuren!!
    Nee, morgen naar Ter Apel, wel vlak bij de grens.
  5. Moeders:
    9 juli 2018
    Jullie hebben weer een hoop beleefd en gezien vandaag. Jammer van het buitje. Morgen ook nog iets koelermaar dan wordt het weer beter. Rust lekker uit en dan morgen op naar Ter Apel. Succes!M
  6. Karin:
    9 juli 2018
    Moeders....dat gaat goed komen!!
  7. Marianne verroen:
    9 juli 2018
    Wat een heerlijke, leuke fietsweggetjes!! Wat weer hele leuke foto's oplevert👍ik kijk weer met plezier uit naar verslag en foto's van morgen😊ach en buitje voor t stof en om af te koelen moet kunnen🚲
  8. Nathalie:
    10 juli 2018
    Jullie zien een hoop elke dag!! Ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit! Op naar dag 4! Succes weer!