Ter Apel - Dwergte!!

11 juli 2018 - Dwergte, Duitsland

Na een heerlijk afzakkertje gisteravond vanmorgen uitgerust wakker geworden in een super gastvrij hotel. De ontbijttafel stond al gedekt en de verse broodjes, beleg, koffie e.d. werd aan tafel gebracht. Ook werden er boterhamzakjes neergelegd om onze lunch te maken, flesjes water want onderweg zouden we niet zoveel tegenkomen.

Onderweg bij een konditorei een bakje koffie gedronken want we pakken wat we pakken kunnen, er is niet veel onderweg tot nu toe.

Gaan we over een spoorwegovergang met echt van die ouderwetse spoorbomen. Ook stond er nog een oude locomotief.

En dan zien we ineens matrix borden met wachttijd omdat we een spergebied (afgesloten gebied) naderen i .v.m. schietoefeningen. We mogen er niet door, de weg is met bomen afgesloten wat inhoud dat we een klein half uur voor onszelf hebben. Hapje en wat drinken, benen strekken….. Gelukkig is het droog!!!

En dan komt er een zeer donkere lucht aan. Saco oppert om even te schuilen in een bushokje voordat de bui losbarst. Zo gezegd zo gedaan en ja hoor de bui gaat los. Om van de nood een deugd te maken gaan we gelijk maar even lunchen tenslotte staan er 2 banken en prullenbak voor het afval en onze fietsen staan droog.

Na de lunch onze weg vervolgt door de bossen richting ons hotel. Onderweg was het de bedoeling dat we door de “Moolberger Doose" zouden gaan fietsen. Dit uiteraard ook gedaan maar ohhhh halverwege kwamen we vast te zitten en gingen lopend verder maar was niet te doen….het moest een pad zijn maar daar was niets meer van te zien. De navigatie viel uit…. Mmmmmm geen fijne situatie. Jammer van ons route maar we gingen dus lopend weer terug en de route gewoon weer opgepakt waarvan we dachten dat het wel kon.

Om half vijf aangekomen in ons hotel. Een super kamer met zelfs een eethoek en lekkere luie bank erin. Nu zitten we te wachten op ons diner…...inmiddels het voorgerecht op….en nu ook het hoofdgerecht.