Weekend Bruinisse!!

9 juni 2018 - Bruinisse, Nederland

Weekend Bruinisse!!

En dan zijn we terug van een weekend fietsen met schitterend weer.

Zaterdag 9 juni bij de warme bakker heerlijk verse broodjes, krentenbollen en eierkoeken gehaald voor onderweg want fietsen maakt hongerig.

Vanuit De Lier richting Maassluis gefietst om daar met de pont de nieuwe waterweg over te steken naar Rozenburg.

Tussendoor een broodje genuttigd. Daarna  richting Brielle, Hellevoetsluis over de Haringvlietdam door Stellendam gefietst waar we een heerlijke bakkie hebben gedronken met uiteraard Appeltaart. Edith en ik hebben een halve op.

Eenmaal Stellendam voorbij hebben we heerlijk langs het water gefietst over een schelpenpad. Voordat we bij de Brouwerdam waren hebben we eerst bij een picknicktafel zitten lunchen.

Na de lunch over de Brouwersdam gefiets. Geweldig om te fietsen. Veel te zien en gelukkig hadden we de wind mee.

Daarna via Scharendijke, Den Osse, Brouwershaven lang Dreischor, Sirjanland naar Bruinisse gereden waar we op het terras van het hotel een biertje en een borrelgarnituur hebben genuttigd. Wat wel heel vervelend was is dat Pierre terwijl we lekker buiten zaten binnen een minuut zo'n erge last kreeg van zijn hooikoorts, niet normaal gewoon. Ingechecked en de fietsen konden we in de garage zetten. Prima geregeld. Bagage naar de kamer gebracht, wat een schitterende kamer!!!

Nadat we de bagage in de kamer hadden gebracht zijn we richting de haven van Bruinisse gelopen en hebben dat heerlijk vis gegeten. Saco wilde graag mosselen maar helaas dat was het nog niet het seizoen voor. Pierre had gekozen voor een tarbot, hij kreeg de hele vis op zijn bord inclusief kuit. Dit kon gegeten worden vertelde de serveerster. Zowel Pierre en Saco hebben dit geproefd....was het lekker....zie de bij gevoegde foto (Nee dus!!!)

Na het eten nog even bij 't Veerhuis wat zitten drinken, hadden we uiteraard nog niet op, maar ach dat kon de pret niet drukken. Omdat het wat frisser werd zijn we onze vesten gaan halen en hebben we nog wat gedronken bij een tent achter het hotel 't Kombuis genaamd.

Tja....en toen gingen de lichtjes wel uit, heerlijk ons bedje opgezocht om weer, zoals Pepijn zegt, nieuwe energie op te doen voor de dag van morgen.

Vandaag zaten we om 8.15 uur aan het ontbijt. Keurig geregeld, konden zelfs kiezen hoe we ons eitje wilden hebben.

De fietsen weer uit de garage gehaald, tassen er weer op gedaan en op naar huis.....oeps nog wel veel kilometers hoor.

Via een mooi stuk bos/land richting Oude Tonge. Onderweg nog een koffie break gehad waar de mannen uiteraard weer een stuk appeltaart namen. Lijkt wel traditie te worden. Daarna richting het Hellegatsplein waar we over de Haringvlietbrug zijn gegaan richting Zuid Beijerland, naar Nieuw Beijerland.

In Spijkenisse hebben we heerlijk gelunched bij "Doppio" en hebben nog een milkshake genuttigd bij Burger King.

Door het Ruige Plaatbos richting de Beneluxtunnel waar we nu wel de lift hebben genomen. In de tunnel even gekeken hoe hard we naar beneden gingen en Saco tikte de 48 km per uur aan. Wij bleven rond de 40/44 km hangen. Hahahaha altijd leuk dit.

Via Vlaardingen, waar we nog even in Annie haar nieuwe huis zijn wezen kijken, door recreatiegebied Broekpolder richting De Lier.

Moe en voldaan thuis gekomen met op zaterdag 82,7 kilometer en zondag 81,5 kilometer in de benen/kont. Het was een super leuk weekend. Nog 1x een ritje te gaan voordat we richting Denemarken vertrekken.

Groetjes Karin

1. Carmen:
    11 juni 2018
    Klinkt als een gezellig weekend! En leuke foto's!!!