De Lier - Harmelen!!

7 juli 2018 - Harmelen, Nederland

De Lier - Harmelen!!

Vanmorgen was het zover, om negen uur zijn we op de fiets geklommen voor onze eerste fietsvakantiedag. Was wel even wennen om met “volle bepakking" te fietsen, maar goed alles went.

Via De lier, Delft, richting Berkel Rodenrijs waar we een toevallige ontmoeting hadden met een fietsend echtpaar. Al fietsend vertelden wij en zij waar de reis naar toeging. Zij gingen via vrienden en familie naar Appelscha.

Daarna in Bleiswijk een heerlijke bak koffie gedronken bij “Jofel" waarna we onze fietstocht voortzetten door Waddinxveen richting de Reeuwijkse plassen.

Onderweg nog eenmaal voor de lunch gestopt bij een leuk meertje waar allemaal ganzen en eenden verbleven en we even een krentenbol/eierkoek gingen nuttigen. Helaas was Edith niet zo snel met het pakken van haar eierkoek en werd besprongen door één van de ganzen. Hier hadden we het al gauw gezien en zijn naar de Reeuwijkse plassen gegaan waar we heerlijk hebben zitten lunchen.

Via Driebruggen, waar we bij de rivier de “ Dubbele Wiericke" een uitkijkpost tegenkwamen met een zeer fraai uitzicht. Voor de uitkijkpost stonden 4 pilaren met daarop uit hout gesneden Aalscholvers.

Hierna richting Harmelen gegaan en ons hotel opgezocht. Daar aangekomen wat gedronken met een bittergarnituur en een plankje met kaas, worst en olijven. Nadat we onze spullen in de kamer hadden gezet nog even een rondje om de kerk gelopen in Harmelen. Weer terug bij ons hotel heerlijk gegeten.

Zitten nu nog lekker buiten na te praten…..kortom…een TOPdag!!!

Groetjes van ons….

1. Carmen:
    Toppers!!!😘
    De eerste geslaagde dag zit erop!
  2. Inge en Marco:
    7 juli 2018
    Dat klinkt als een super leuke eerste dag! Spontane ontmoetingen, met mens en dier...:)) En wat een super fietsweer hebben jullie.
    Goeie nacht. X
  3. Marianne verroen:
    7 juli 2018
    Zo, de kop is er van af en een zeer geslaagd begin👍voorlopig ziet het weer er nog fantastisch uit en kunnen jullie op dezelfde voet (fiets) verder na een goede nachtrust!op naar dag 2!
  4. Moeders:
    7 juli 2018
    Zo de kop is er af dus zo gezegd.....de eerste dag zit er op. Een hoop gezien en heerlijk weer.
    Slaap lekker en morgen weer veel fietsplezier!!
  5. Myrna:
    Heerlijk! Jammer van je eierkoek E :-P
    Eten savonds zag er wel heel goed uit!
  6. Nathalie:
    8 juli 2018
    Klinkt goed !!😁 nu op naar dag 2! Veel plezier !!