Naar Spijkenisse en terug!!!

12 mei 2018 - Spijkenisse, Nederland

Vandaag stond een heen en weertje naar Spijkenisse op het programma.

We begonnen de dag met fietsen richting Maassluis waar we met de veerpont Maasluis-Rozenburg de Nieuwe Waterweg gaan oversteken. Oeps.....we waren net te laat dus 20 minuten wachten voor het veer weer terug was en ons naar de overkant bracht.

Door het havengebied richting de Botlekbrug. En ja hoor, ook als fietser sta je voor deze brug voor 1 boot die er door moet.

Daarna door het Ruigeplaatbosch waar we Ossen tegenkwamen waarvan er een verkoeling zocht in het water. Toen over de Spijkenisse brug naar ons eindpunt, de (schoon)moeder van Pierre en Edith. Heerlijk een bakkie koffie gedronken en genoten van de lekkere kippensoep.​

Na de lunch weer terug naar de Spijkenissebrug om richting de Benelux tunnel te gaan waar we eerst nog een roltrap moeten nemen om over de treinbaan heen te gaan.

Aangekomen bij de Beneluxtunnel komen we bij de Benelux-fietstunnel en komen we bij een roltrap, ja een trap, naar beneden. Nou ik verzeker je dat is geen pretje. Je staat helemaal scheef maar enfin ik laat me niet kennen en ga ook. Edith zag dat niet zitten en wilde graag dat Pierre haar fiets naar beneden wilden brengen....wat schets onze verbazing...komt ze met de lift naar beneden hahahah.....niet goed gekeken,  bizar eigenlijk want in maak een foto van de "handleiding", tja wij Nederlanders lezen niet. Enfin allemaal weer beneden en dan racen in de tunnel.....ging behoorlijk hard.

Na dit leuke fenomeen kwamen we in Recreatiegebied Broekpolder waar het weer heerlijk fietsen was. Bij het Bommeer met het pontje overgestoken richting De Lier.
Al met al een heerlijke dag en weer 65 kilometers in de benen.

1. Marianne verroen:
    22 mei 2018
    Goed hoor! De tochten worden aanmerkelijk langer. In het begin met lezen dacht ik: "huh er is daar toch een lift?" gevonden begreep ik later.(Tip: Bij de heijenoordtunnel hetzelfde hoor ;-) )Bepaalt Sam de routes nav fietsknooppuntennet? Heerlijk hoor zo genieten van de omgeving